دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024

معاون پژوهشی مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) تهران از برگزاری همایش« پژوهشی در توحید، حقوق زن و عرفان کاذب» در خرداد سال جاری با همکاری مدارس علمیه بانو امین، فاطمیه چیزر، حضرت زینب کبری(س) و زینب شاهد خبر داد.

فاطمه رضائیان در گفت و گو با سرویس استان های مرکز خبر حوزه، گفت: واحد پژوهشی مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س)  برای تحقق بخشی دستاوردهای هسته پژوهشی این مدرسه همایش ، «پژوهشی در توحید ، حقوق زن و عرفان کاذب » را  در خرداد  سال جاری برگزار کند.

وی به تشریح فعالیتهای پژوهشی مدرسه اشاره کرد و گفت: طرح های بسیاری در تابستان سال گذشته از سوی معاونت پژوهشی این مدرسه ارایه شد.

وی افزود: در این طرح پژوهشی که خود برنامه ای پنج ساله است نهادینه کردن کتاب و مطالعه در بین طلاب، بهره گیری از سایت و اینترنت، یادگیری مهارت نویسندگی  و خلاصه نویسی، تحقیق میدانی و پایانی، بهره گیری از کتابخانه  را شامل می شود که هر یک از مهارتها توسط یک استاد به طلاب سطح دو حوزی در این مدرسه آموزش داده  می شود به گونه ای که طلاب دانشجو تنها با کسب این مهارتها می توانند موفق به اخذ درجه لیسانس و یا سطح دو حوزه شوند .

 وی یاد آورشد: مدرسه دخترانه حضرت خدیجه (س) یکی از قدیمی ترین مدارس علمیه دخترانه است که در حال حاضر یکصد طلبه خواهر در این مدرسه مشغول تحصیل هستند و هر ساله نیز از طریق آزمونی که از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار می شود سی دانشجوی جدید بعد از کسب موفقیت در آزمون کتبی  برای ادامه تحصیل در این مدرسه ثبت نام می کنند .

معاون پژوهشی مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) اظهار کرد: مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س)  هر ساله یک موضوع پژوهشی خاصی را محور کار خود قرار می دهد، چنانکه در سالهای گذشته نیز همایش هایی را با عناوین بحث جهانی کردن و جهانی سازی، جهانی کردن و جهانی سازی شماره دو، آسیب شناسی دینی، زن در اسلام و فمنیست، خانواده متعادل، آسیب شناسی خانواده، پیام رسانی دینی و اینترنت، شیوه های تولید محتوایی مولفان متقدم حوزوی از قرن سوم هجری تا قرن پنجم هجری را برگزار کرده است.

وی در خاتمه عنوان کرد: مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) از دو بخش آموزشی و خیریه تشکیل شده است که در بخش آموزشی طلاب مشغول به تحصیل هستند و بخش خدماتی این مدرسه نیز به صورت ماهانه خدماتی را به خانواده های بی بضاعت و تحت پوشش خود ارایه می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha